„Omniva“ sieks teikti universaliąsias pašto paslaugas Lietuvoje

13.10.2025
„Omniva“ sieks teikti universaliąsias pašto paslaugas Lietuvoje

Logistikos ir siuntų bendrovė „Omniva“ dalyvaus Lietuvos ryšių reguliavimo tarnybos paskelbtame konkurse dėl universaliųjų pašto paslaugų (UPP) teikimo 2027–2035 metais. Šiuo žingsniu siekiama pasiūlyti inovatyvų požiūrį į pašto paslaugų teikimą, skatinti sveiką konkurenciją rinkoje ir užtikrinti tvarią sektoriaus plėtrą visame Baltijos regione.

UPP paskirtis – užtikrinti, kad gyventojai galėtų gauti būtiniausias pašto paslaugas net ir tais atvejais, kai rinka jų natūraliai neužtikrina arba kai jos būtų neįperkamos.

„Dabartinė UPP sutartis baigiasi 2026 m. pabaigoje ir dalyvavimas konkurse mums atrodo natūralus žingsnis, nes Estijoje turime ilgametę UPP teikimo patirtį. Lietuvoje nuo 2006 m. turime pašto veiklos licenciją, o mūsų infrastruktūra – automatizuotas siuntų skirstymo centras Kaune ir didžiausias 548 paštomatų tinklas – padėtų tai įgyvendinti“, – sako „Omniva“ grupės generalinis direktorius Martti Kuldma.

Tradicinis modelis – nuostolingas

Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, UPP dalis visoje šalies pašto rinkoje per dvejus metus sumažėjo nuo 9,5 proc. (2022 m.) iki 6,3 proc. (2024 m.). „Omniva“ komandos vadovas Lietuvoje Tadas Drunga mano, kad tradicinis pašto paslaugų modelis neatitinka šių dienų poreikių. 

„Technologijų pažanga ir kintantys žmonių įpročiai keičia rinką – vis populiaresni tampa paštomatai, o tradicinės paslaugos naudojamos vis rečiau. Kita vertus, svarbu, kad pašto paslaugos išliktų pasiekiamos visiems, ypač atokesnėse vietovėse. Tam turime strategiją, kaip sujungti pašto ir siuntų tinklus bei diegti naujus pristatymo sprendimus“, – teigia T. Drunga.

Ateityje siūlo optimizuoti tinklą

Pasak M. Kuldmos, konkursas dėl UPP teikimo Lietuvoje – galimybė pradėti platesnes diskusijas apie pašto sektoriaus ateitį visame Baltijos regione.

„Visoje Europoje ši tema kelia diskusijas, nes mažėjant laiškų ir korespondencijos apimtims tradicinis modelis tampa vis labiau nuostolingas. Mes esame pasiruošę imtis lyderystės šiuo klausimu Baltijos šalyse. Universaliųjų paslaugų teikimas keliuose regionuose, leistų apjungti procesus ir pasiūlyti patrauklesnę paslaugą įvairiems vartotojų segmentams. Pavyzdžiui, optimizuoti laiškų skirstymą, ir taip vykdyti paslaugą tvariau tiek Estijoje, tiek Lietuvoje“, – prideda M. Kuldma.

„Omniva“ aptarnauja klientus visose trijose Baltijos šalyse ir veikia kaip tarptautinis logistikos tinklas daugiau nei dešimtyje šalių. 2024 m. įmonės apyvarta siekė 141 mln. eurų, iš kurių apie 7 procentus sudarė universaliųjų pašto paslaugų veikla.